torsdag 19 november 2009

Baguettbak & matlagning

Tjo alla ni.
Idag har man varit utan bil då min blivande fru tog med sig bilen till jobbet imorse, vad skulle hon ha den till där kan man ju fråga sig men men?

Tänkte när jag vaknat & insett verklighetens bistra tand, ingen bil inget fiske att idag ska jag baka,.

Vitlöksbaguetter blev det efter ett lånat recept från The strange bakery  Gjorde en sats neutral med vitlök (efter orginal recept) & en sats med jalepeno iblandat, mums mums va gott...

En blogg jag rekomenderar varmt, särskilt efter man smakat på deras recept förstår man att det här är killar som vet vad de pysslar med, dessutom en väldigt trevlig & lättläst blogg!

Lagade även en brakmiddag, ja va fan ska man göra då? Inget fiske gör en jhu rastlös & allmänt irriterad.
Middagen bestod av hemmagjord klyftpotatis, marinerat fläskkött blandad med kyckling & svamp
Till detta även en skysås m ost & örter blandad med creme freche & vitlök ?"stavning"?
Sist men inte minst en gryta med grönsaker.
Detta serverades tillsammans med guinness (öl) & nybakade vitlöksbaguetter.

4 kommentarer:

  1. Det lät inte illa. "Snålvattnet" rinner.
    Vilka sjöar brukar du fiska i eller i vilket område om du inte vill nämna sjöarna?
    Skitfiske!!!

    SvaraRadera
  2. Jag fiskar mest i sjöarna mellan Falun & Gävle men har en favoritsjö där man får vara ifréd på ett sått som inte de andra sjöarna kan erbjuda :)
    De andra sjöarna är dock bättre fiske av framförallt gös men för mig är fisken jag får bara en bonus & jag vet att hon finns även i de mindre sjöarna min älskling.

    SvaraRadera
  3. Supergott bröd du bakade .det försvann på nolltid .och maten var kanon
    Tror du ska få ta över i köket hädanefter

    SvaraRadera
  4. Tack för de fina orden!:)Alltid skoj och få feedback på saker man gjort:) Iofs talar jag för mig själv eftersom de andra sover men de hälsar alldeles säkert med:) Och ser att du va en riktig fena i köket..hehe

    SvaraRadera

Lämna gärna em liten ring på vattnet så man ser vart du fiskat :)