onsdag 2 december 2009

fiskeresultat & krokbyte

Så var man hemma igen *suck
Önskar man va en gädda & kunde simma med sina fränder jämt i vått & torrt, fast vattnet i sjön är ju alltid vått men det är en annan historia.
Dagen började bra! Första hugget va en liten "gäddapinne" men söt som få.
Sen hällde jag bara i en kopp kaffe så naturligtvis... (bild nedan)

fick i mig kaffet som vart rätt kallt efter dragdemonteringen som också medförde att ja fick klippa bakre kroken som satt illa fast i svalget på henne.  Bytte sedan också krok på wobblern.

Efter en stunds fiskande & vevande fick jag "Henne" på kroken, hon rusade så spolen gick varm medans jag vevade in det andra spöet, stängde av båten & började drilla in henne & hon gav motstånd kan jag lova.
Vevade så hon stod nästan lodrätt under båten när hon rycker till & låter sliren på rullen göra sitt jobb, underbart... Hon simmade rakt ner & ställde sig efter botten & då kom de där magiska bubblorna upp som bara de riktigt stora gör när de spyr ur sig för att bli av med draget som en sista utväg, passade även på att ta fram kameran & fick henne på kort precis innan hon når vattenytan.
Får se henne & småler för mig själv, lurad... Men jag har aldrig haft vad jag kan minnas en sådan kamp med en perfekt krokad 4 kilos gädda haha ja så det kan bli...

Fick ytterligare en handfull gäddor & ytterligare en krok (främre) på nya wobblern fick förfaras men denna gång gav jag upp den wobblern, de bokstavligt sväljer den & fastnar så illa att det är inte värt det.
Dagen i övrigt var underbar (Lite kyla har ju ingen dött av) Mitt största problem var solen, den gav mig svetsblänk & naturligtvis hade jag solbrillorna i väskan som jag inte ansåg mig behöva just idag.
Men den gick ju som ni alla vet ner ganska snart & kvar blev bara en knallröd himmel & en måne vilket också är helt underbart att titta på så här års, vart lite dassig bild men den får duga.
Sen avrundar vi dagen med en bild på ett vackert stenrös som skimrar i all sin glans.
skitfiske!

2 kommentarer:

  1. Åsså stannar man hemma av ren lathet och du drar upp fina fisken. Nåja det är fiske i december som vi sade, bara hoppas det går i januari också

    SvaraRadera
  2. Det gör det säkert, blir mildare nu till helgen :)

    SvaraRadera

Lämna gärna em liten ring på vattnet så man ser vart du fiskat :)