torsdag 7 januari 2010

Idiotförklarad

Satt häromdan på skithuset & bläddrade som vanligt i en gammal katalog som blivit kvarglömd någongång i begynnelsens tidevarv & fick se något fasansfullt som fyllde hela mig med oro & ångest, vart är Sverige & Världen på väg?

En vanlig katalog lik Biltema eller Ellos, what the f.... är det här för pryl?
(klicka på bilden under)

Bilden (annonsen) gick ej att få tag på på nätet så jag fick ta ett kort ur tidningen Hoppas det är läsbart!

Måste säga att jag vart helt kall inombords & funderingarna gick zickzack i skallen samtidigt som man kände sig över skinnet i jakt på just mitt chip :P
Skrev ett mail direkt till fiskekompisen om detta & att han skulle kolla upp va fan det va för skit, fick inget svar & kom på detta först idag igen & tänkte, äh vafan måste jhu kolla upp det ivarjefall. Gick in på TeknikMagasinets sida & bläddrade runt lite innan jag såg en flik!

Gick in på fliken & informationen säger följande:
-Hitta bluffprodukten – vinn produkter till ett värde av 10.000 kr!

Någonstans i katalogen/nätbutiken finns en produkt som inte existerar. Om du lyckas lista ut vilken, och kommer på en ny bluff till nästa års katalog, kan du vinna en hemlig prylbox (värd 10.000 kr). Svar skall vara inne senast 31:a mars 2010. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Får man skämta om vad som helst? Alltså jag skrattar nu men jag lovar att när jag läste annonsen i tidningen skrattade jag inte!
Vart arg & besviken på Samhället & kan fortfarande mycke väl tänka mig att tex svin-influensa sprutan innehåller just ett sånt här chip eller något annat dödligt virus som får oss att kanske till&med börja skratta lite i framtiden vilket vore förfärligt.
 (Tänk om skrattet tog överhand från fisket)

2 kommentarer:

Lämna gärna em liten ring på vattnet så man ser vart du fiskat :)