torsdag 29 december 2011

I väntan på ???

Jahopp så sitter man här igen i sin soffa framför tvn med datorn i högsta hugg, känner ni igen det?

Väntar på att grabben ska vakna, redan väckt honom 2 ggr men sömnen håller han i sitt hårda grepp trots den sena morgon/förmiddagstimmen, närmare bestämt 11.14 står nu klockan på.
Nu blir det andra takter med det här, den datoriserade verkligheten måste brytas & jag måste trots att det tar emot bli en hårdare förälder & visa vad livet är. En skapad verklighet i pixlar, sittandes framför datorn timme efter timme är inget liv. Barnet tvingas sitta där av någon okänd makt, tvingas att hålla sig i sitt mörka rum för att visa sig 5 min ibland när maten serveras, sjukt nästan droglikt beteende där man inte ens behöver röra sig ur stolen & begå något brott för att få tag på sin drog.

Har bestämt att vi idag ska åka till ett äventyrsbad men det känns precis som att sömnen & datorn är viktigare, ingen energi alls eller vilja att gå upp, nu är han visserligen uppe efter mycke om & men men visar fortfarande bara en trött fasad som letar sig fram bland sina kläder i ett zombieliknande tillstånd.

Några timmar senare:

Har kommit hem nu från badet, barnen verkar nöjda med dagen & det var nog välbehövligt för deras hälsa att få komma ut lite bland folk & leka av sig lite i bassängerna & rutchkanorna, ska försöka göra något liknande minst en gång i veckan från nu... Nyårslöfte? Vore ett bra sådant.

Själv var jag till tatuerarn på orten & kollade runt lite, har ju en likblek otatuerad fläck på armen som jag tänkte göra nåt åt i framtiden, blir nog ett ormhuvud (Midgårdsormen) på handen som kränger sig upp & visar sig mellan & bakom tatueringarna jag redan har som samtliga är vikingamotiv, Tor Oden Freja Fenrisulven Hugin & Mumin mm...


Har ni någon bild liggandes på nån orm är ni välkomna att länka eller skicka den till mig, alla tips & stilar är av intresse då den kanske återkommer i ett senare projekt.

2 kommentarer:

  1. Är det en bra tatuerare i S-viken?

    SvaraRadera
  2. Kurtan: Av det jag sett & hört så är han bra, trevlig fantasifull prick verkar han också vara vilket jag uppskattar högaktningsfullt. Ska låta honom tatuera ormen & sen får vi se vad som händer efter det :) Det är massor med olika tatuerare som kladdat på den armen redan haha...
    Vänsterarmen har jag vigt till Par i hjärter (Borlänge) & dem kan jag varmt rekomendera.

    SvaraRadera

Lämna gärna em liten ring på vattnet så man ser vart du fiskat :)