måndag 22 oktober 2012

Så blev det "Nästan" Klart!

Fick besked idag i form av att jag faktiskt får köpa huset för det priset jag lagt som bud :)
För det va ju ett hus jag väntat på ganska länge med karuseller upp & ner i både hjärna & ekonomi.

Huset jag nu ska köpa kommer kräva en hel del tid från mig för att få det som jag själv önskar, i dagsläget är det ganska fint i sig men på tok för instängt.
140m3 boyta uppdelat på 2 våningar 4 rum & 2 kök & ca 100m3 biyta källarvåning (3 garage) tvättstuga mm...

Första ingreppet & kanske det viktigaste blir badrummet, där kan vad som helst dölja sig under kaklet som sitter nu sedan gud vet när?

Ser inte så illa ut mer än den smurfiga färgen men det ska förhoppningsvis bli lite större också än vad det är i dagsläget, har planer på att allt ska bli försänkt in i väggen (ovanligt) men kul & snyggt som fan & nåt jag alltid viljat prova.
Badkaret försvinner & blir en dusch kabin istället. Införsänkta spottar på strategiskt satta ställen med dimmer.
Ska också kolla upp ev dragning från värmepumpen om det går att montera in golvvärme här inne.

Ja det kanske inte alls blir så som jag skriver men tankarna finns till det :).
Bra är att det finns alternativ dusch/bad i källaren & toalett på övervåningen under tiden man håller på. (kommer dit sen).
Ha det gött alla ni 2 som läser det här om 2 år.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna em liten ring på vattnet så man ser vart du fiskat :)