måndag 22 oktober 2012

Ohållbart

Ligger i sängen, vänder mig, vänder mig igen.
Drömmer men inte drömmer, dagdrömmer.
Kan inte somna, vänder mig igen.
Oron växer inom hela mig & jag sätter mig upp i sängen.

Varje natt samma sak, kan inte sova.
Tänker...
Tänker på allt, retar upp mig, nu är jag arg.
Reser mig, tar på mig lätta kläder.
Öppnar persiennen, öppnar fönstret, vill skrika.

Varje natt samma sak, kan inte sova.
Går till jobbet, håller skenet uppe.
Visar inte min ångest, visar inte min aggressivitet.
Jobbar hårt & gärna länge, går hem.
Lägger mig i soffan, inget att göra, slumrar till.

Någon ringer, hjälp mig snälla.
Jag finns där för dig, sen vaknar jag.










Natten kommer, jag lägger mig i sängen.
Nu är det nära, kanske imorgon.
Något som får mig på fötter, får mig att tänka.
Tänka positivt, ha något att göra.
Så jag kan somna in, utan att vakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna em liten ring på vattnet så man ser vart du fiskat :)