torsdag 3 december 2009

isbrytning & jäkelskap!

Hemma igen (tidigare än normalt) vilket berodde på en outhärdligt tråkig ishinna som låg över sjön.

Kom till båten efter en lång färd tillsammans med Gunhild (min gps) som jag lät följa med på en liten tur idag för att se om hon lärt sig sin läxa efter uppdateringen med vägkameror & hastighetsändringar, det hade hon INTE !!! Mer om henne kommer i senare inlägg!

Ja just ja, båten "höll på att glömma" Väl där såg jag bara en stor ishinna så långt ja kunde se men disigt väder gjorde att man inte såg så långt utan vart helt enkelt tvungen att åka ut en sväng för att se hur allvarligt det igentligen var.

Ser allvarligare ut än det är tänkte jag & började rycka i ankarlinan!

Morr gnissel (Cencur) mm tittade på en bit is & konstaterade att nu är fan själv lös.
Kanske Kanske är det öppet längre ut?

Konstaterade att så inte var fallet, hela sjön ligger under cm tjockt islager & nu återstod bara lite tandagnisslan & rävpiss innan ja fick upp båten & motor.

Allt väl uppe sätter jag mig i bilen & styr kosan hemåt, tittar mig över axeln en sista gång & en tår bildas i ögonvrån.... *snyft... Hoppas & ber till fiskegudarna att det ska bli mildare igen så båten kan få ett dopp till i böljan den blå.

3 kommentarer:

  1. men va tråkigt för dig !! va ska du nu hit på ??
    Våran GPS heter solgunn BTW hahaha fråga mig inte varflr ,magnus döpte henne

    SvaraRadera
  2. du förresten ? Käkar du fisk varje dag ? vad gör du med all fisk ?

    SvaraRadera
  3. Monica: Catch&release fiske, alltså det är bara kampen jag vill åt, gäddan går tillbaka.

    Jag förstår varför Magnus döpte henne (GPS) andledningen (som jag tror) kommer i mitt inlägg imorgon.

    SvaraRadera

Lämna gärna em liten ring på vattnet så man ser vart du fiskat :)