söndag 10 januari 2010

Kommande sommar

Funderar lite runt hur man ska gå tillväga kommande sommar? Vill beställa en fiskeresa men det är omöjligt då man vet att med största säkerhet kommer inkomsterna utebli.
Inte långt kvar nu tills man blir utförsäkrad från A-kassan &  oron kryper en allt mer in på skinnet.
Vad händer nu? Den dagen man blir utförsäkrad kommer för mig innebära katastrof, man hoppas ju på att finna något som ger inkomst men det ser i nuläget mörkt ut.

Ska ta kontakt med A-kassa & fack för att se hur det egentligen ligger till men efter vad jag fattat så är inkomsterna efter man blivit utförsäkrad inkomstbeprövade (F-kassa)vilket innebär att de också kommer räkna in sambons lön i min ekonomi.
Lagar & regler kring detta ändras konstant & tycker det verkar vara från kommun till kommun hur de går tillväga.

Antagligen kommer jag hamna på något kommunalt xtra tillsatt jobb & arbeta för en spottstyver vilket min stolthet säger ifrån till, Jag är maskinoperatör & inte trädgårdsmästare & ser ingen andledning till att göra dessa sysslor & samtidigt beröva en heltidstjänst inom kommun.
Tänker & tror jag fel?
Arbetsförmedlingen skrev av mig från samtliga utbildningar jag sökt så den möjligheten är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna em liten ring på vattnet så man ser vart du fiskat :)