tisdag 12 januari 2010

än mer huvudbry.

Fan, fick det här på huve´t nu & det la sig som en blytyngd som jag bara måste få ur mig. Det här med Livekameror i olika städer som tex Motala Göta Kanal ja de sitter fan i varje stad & du är oftast ovetande om dem, du går där i ditt trygga hem & visslar naken på väg in i duchen samtidigt som din granne sitter & njuter av inkomsterna han kan kräva dig på när du får ett klipp ur videon i din brevlåda dan därpå.

Hur enkelt är det inte för den kunnige? Även en 10 åring kan använda sig av det här systemet ska ni veta, en enkel Guide & en liten kameraenhet &saken är biff,

Kommer även att tänka på dessa vägkameror, hur många gånger har man inte hållt hastigheten & de har blinkat till ändå?
Vad är det för nåt? Lysena som hamnar i kameralinsen kanske, ibland solreflexer? Eller är det faktiskt så att de tar kort? (Ansiktsregistrering) När detta händer mig blir jag helt kall & förväntar mig en bot i brevlådan flera dagar efter.

Just detta fenomen med nerdimpande bot hände mig på genomresa i Norrköping, 30 väg, uppförsbacke, pike´t buss mitt i vägen samt en cyklist på insidan som omöjligt kunde väjja för bussen, vad gör man som bilist? Jag växlade ner & petade gasen i botten men som tur var gjorde min bil max 37 km/h så jag åkte på (då) 1500 riksdaler för 7 km över hastighetsgränsen.

Försökte överklaga detta men ringde först till Örebro & Hallsberg-polisen & berättade & båda sa att de omöjligt kunde förstå att jag fått boten då de hade själva som riktmärke just 7 km/h +-.
Jag kom inte undan räkningen, ville ju inte ha fogden över mig så jag betalade & det visade sig sen att samtidigt som jag betalat räkningen godkände jag mitt "brott" genom denna handling.
Men fan nu kom jag ifrån ämnet igen *suck förlåt :)

Saken var den att jag fick hem en lapp med mitt ansikte på & man kan ju undra om de inte sparar dessa kort för framtida behov i register mm, i & med att de tagit kort på mig i min privata ägodel "Bilen" som är lika privat som min bostad undrar man om inte de faktiskt begår ett brott i samband när korten tas, för en husrannsakan krävs stark misstanke om brottslighet.
 ""Polisen får inte genomsöka din bil om de inte ser något som kan eller är olagligt inne i bilen genom t.ex. bilrutorna vid t.ex körkortskontroll. ""
Hmm Hmm Hmm... Nu fick jag än mer huvudbry, när kommer våren & islossningen?

Ps 13 grader nu i källaren, det va 6 grader igår så det känns som rena sommarvärmen här :)
Kom prexis på att jag inte har byxorna på :) :Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna em liten ring på vattnet så man ser vart du fiskat :)