fredag 11 december 2009

ishockey på hal is.

Nu är det -4 på termometern & man kan ju inte annat än börja undra om de fryser de gröna stackars gäddorna, hade tänkt åka ut imorgon men vad det ser ut så var väderleksrapporten missvisande igår (ovanligt) *morr... Jaja vädret kan man inte styra över så det är bara att vänta & se.

Igår ringde min sambos bror från Gävle & ville ha med mig på Hockey, stod länge i valet & kvalet men kom efter ca 10 sekunders tänkande fram till att -Japp, klart jag ska åka - mina hjältar beträder Gävle-isen så det va bar te å åk (som de säger här uppe i lappländska fjällen)


Mina blågulvita hjältar va i full färd att värma upp på bortre halvan!
synd bara att inte min storfavorit var med & rensade lite  :)

Intressant & ganska spännande match vart det med många fina chanser åt bägge håll, det roligaste var nog ändå att han jag åkte dit med är Brynäsare & gissa vem som vann :)


Ps: ingen hade isborr med sig & isen låg tjock så samtliga fick gå hem med skammen "FF" :Ds

1 kommentar:

  1. Va i hela Friden namn har du gjort?? sabbat hela Bloggen . haha vilket skämt
    Nåja skoja lite ( fingrar i kors )

    SvaraRadera

Lämna gärna em liten ring på vattnet så man ser vart du fiskat :)