tisdag 26 juli 2011

Dagen D

Idag hände det.
Läkarbesök efter en ganska problematisk väg dit.
Hade att välja mellan att gå eller åka moped, med tanke på att man inte ens kan stödja på högerfoten så fick det bli mopeden haha... Efter mycke svordomar & illa grinande satt jag ivarjefall i väntrummet, folk tittade nyfiket på mig när jag hasade fram som en zombie genom rummet innan jag tillslut kunde sätta mig ner.
Plötsligt stod han där, han småflinade när jag reste på mig & sakta släpade mig framåt. Jadu sa han sen, det jag ska roa dig med idag är något du antagligen inte kommer glömma i första taget sa läkar´n & la därtill orden att han tyckte det skulle bli lite småkul... Hmm

Kul va kanske inte rätt ord, det va precis som jag mindes det men gjorde det ändå på eget bevåg efter att vi haft samtal om tablettbehandlingar & skit som tar så lång tid jämfört med sprutan. Bara att bita ihop & njuta av smärtan så gott det gick :)
När han va klar frågade han om det började släppa i leden men jag tyckte det bara kändes värre & värre, tittade ner på fotbollen humm foten & riktigt såg svullnaden gå ner samtidigt som det smärtade oerhört underbart.
Nu nån timme efter ligger jag i soffan & känner just inte någonting, inatt kanske man kan sova för en gångs skull utan smärtor :)
Helt borta är den inte men det känns radikalt mycke bättre. Superskönt att man nu kanske kan hitta på nåt med sonen & inte bara va soffliggare hela sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna em liten ring på vattnet så man ser vart du fiskat :)