onsdag 16 november 2011

En ny dag -Varje dag

Sitter med en kaffekopp & funderar lite på hur den här dagen ska arta sig,
är trött som en gnu, sviter efter magsjukan då man inte kunde sova alls mer än en timme här & 10 min där,
räknade ut att på 3 dygn sov jag ca 3h sammanlagd tid + att man på det va ute i fredags med vänner. (Konstigt att man är trött) haha...

Men nu som sagt börjar en ny dag, var till tvättstugan på morgonen innan tuppen vaknat å sparkade han i arslet så fjädrarna rök & näktergalen hoppade högt.


Planerar väl egentligen inte alls för idag, den här dagen är mer eller mindre bortkastad redan då man ska till jobbet & våndas över att man inte varit på sjön på flera dagar.

Imorgon är ju trevligare att planera inför, då har man ju hela förmiddagen på sig att lura den store madamen till hugg & busa lite. Jag saknar henne lite, hon har hållt sig undan det här året från mig & endast hennes mindre ättlingar har huggit på bombern som har karaktär som den vore snudd på 100 års jubeleum.
Men hon "Madame" gör mig samtidigt lycklig då jag skarpt ändå funderar på att plocka bort krokarna för att slippa det där jobbiga i fisket med krokar som fastnar i grenverk & kläder & gäddkäftar. Många säljs ju redan utan krokar i dagsläget & det finns nog en baktanke i det från wobblertillverkarna?

Ang Svensk fiskeshop så har jag ej handlat där själv än men ska titt igenom deras sortiment & drömma mig bort när snön börjar falla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna em liten ring på vattnet så man ser vart du fiskat :)